لباس کردی زنانه

لباس کردی زنانه

لباس کردی زنانه یکی از زیباترین پوششها و لباسها در سراسر دنیا می باشد. ایران سرزمینی بسیار کهن با اقوام و ملل مختلف است، که کردها یکی از این قومها می باشد که دارای لباس کردی زنانه بسیار زیبا و رنگی هستند. لباسهایی که دارای رنگهای بسیار زیبا که دارای جنسی بسیار عالی می باشند که قرنهاست توسط مردم کرد هم در ایران هم در عراق پوشیده می شود.

لباس کردی زنانه دارای قسمتهای بسیار متفاوتی می باشد که آداب خاصی برای پوشیدن آن وجود دارد که زنان و مردان باید به درستی آن را رعایت کنند تا زیبایی این لباس را بتوانند هرچه بیشتر به رخ بکشند یعنی حتی بستن شال کمر یا شال و روسری زنان نیز بسیار مهم است. اگر چه آنها از لحاظ ظاهری تقریبا شبیه به هم هستند اما می‌ توان گفت لباس کردی زنانه یک لباس زیبا در میان کردها می باشد که هر روستا و قبیله کردی به سبک و روش خود یک مدل لباس با جزئیات متفاوت تری دارند.

انواع لباس کردی زنانه

تفاوتی بسیار اساسی و عمده در بین لباس مجلسی و مهمانی کردی با لباس روزمره که به طور روزانه پوشیده می شود وجود دارد.

لباس کردی زنانه دارای نامهای مختلفی می باشد که هر کدام از آنها به سبک خاصی دوخت می شوند که در ادامه آنها را برای شما شرح خواهیم داد،. یکی از آنها چوخه می باشد که به شکل نیم تنه می باشد که آن را در فصل سرما می پوشند. مشاوره خرید لباس مزون از سایت ما.

خاستگاه این لباس به منطقه هورامان برمی‌گردد و جنس آن اصولاً از پنبه یا پشم می باشد که به شکل پارچه ای ساده یا گلدار می باشد .جنسی که آن را دوخت می کنند اصولا از کرک، مو و یا پشم می باشد که در قسمتهای دیگر آن را به نامهای دیگر همانند کوا می شناسند.

نکات خرید لباس کردی زنانه

لباس کردی زنانه یکی از زیباترین، متنوع‌ترین و پوشیده‌ترین پوشش‌هایی است که به نوشته سیاحان در سفرنامه‌هایشان، در سطح فرهنگ مردم دنیا کم‌نظیر است. به طوری که این لباس در چندین جشنواره مختلف بین‌المللی مقام اول را به لحاظ پوشش، زیبایی و تنوع طرح به‌خود اختصاص داده است. لباس کردی زنانه دارای تنوع در رنگ بندی و طراحی های مختلف است که این خود یکی از رموز ماندگاری این نوع پوشش در میان نسل حاضر است و پاسخگوی نیازها و سلیقه های مختلف است. خرید لباس کردی زنانه براساس سایز خاص شما. لباس کردی بی تردید یکی از اصیل ترین لباس های محلی در جهان است که با وجود تنوع زیاد لباس های زنانه، توانسته همچنان ماهیت خود را حفظ کند تا جایی که در طول یک دهه گذشته، هم تنوع مدل های آن و هم درخواست خرید و پوشیدن از طرف غیرکوردها افزایش یافته که این نشان از اصالت و زیبایی این لباس سنتی دارد.

خرید اینترنتی لباس کردی زنانه

خرید اینترنتی لباس کردی ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد، اما با وجود طرح‌های متنوع، مشخصات دقیق و راهنمای سایز این لباس‌های کردی در فروشگاه ما به سادگی خریدی ایده‌آل داشته باشید. لباس کردی زنانه از جنس پارچه فاستونی درجه یک و لایه ی به کار رفته در یقه ی آن ها استحکام و دوام بالایی دارد، علاوه بر این قسمت های از داخل کت و آستر آن به صورت دست دوز می باشد. تمامی مراحل دوخت و برش لباس کردی با دقت و به صورت دوخت صنعتی انجام می شود.

دوخت و سفارش لباس کردی زنانه

به طور کلی برای تهیه هر کالایی از جمله پارچه علاوه بر جنس الیاف پارچه، عوامل دیگری نیز تاثیرگذار هستند، که به صورت موردی به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم. البته باید خاطر نشان کرد که وجود و یا عدم وجود هر یک از این موارد در قیمت نهایی پارچه‌ای که به دست مشتری می‌رسد اثرگذار است.  بعلاوه بسته به اینکه می‌خواهید کدام یک از بخش‌های لباس کردی زنانه را بدوزید، نوع پارچه لباس کردی زنانه و متراژ آن فرق می‌کند.یکی از زیباترین لباس‌های محلی زنانه در کل دنیا، لباس کردی زنانه است. به دلیل بخش‌‌های مختلفی که در این لباس‌ها قرار دارد، از می‌توان پارچه لباس کردی زنانه مختلفی را برای تهیه لباس کردی استفاده کرد.

لباس کردی زنانه
لباس کردی زنانه