شخصیت شناسی رنگ بنفش

رنگ بنفش نشانه چیست؟

رنگ بنفش است که جز سری رنگ ‌های معنا دار به حساب می آید. در روانشناسی رنگ، هر رنگی تأثیر غیرقابل انکاری بر رفتار و تصورات ما دارد. در واقع این نیرویی است که به راحتی نمی توانیم از آن دوری کنیم.

با این وجود، نحوه درک و تفسیری که مردم از رنگ ها دارند هم توسط فرهنگ و سنت های آن ها تعیین می شود. رنگ ها در نقاط مختلف جهان معانی متفاوتی دارند، این مفهوم را نمادگرایی رنگ می نامند.

بنفش هم مثل هر رنگی در فرهنگ های مختلف یک چیز را تداعی می کند. در ادامه تفسیر برخی از جوامع از رنگ بنفش است.

نماد رنگ بنفش

در آیین هندو، بنفش نماد صلح و خرد است. در آیین کاتولیک، رنگ بنفش با ظهور و روزه مرتبط است.

یهودیت، رنگ بنفش به معنای رستگاری در راه رسیدن به خدا است. مصر، بنفش نماد فضیلت و ایمان است. اکثر کشور های آفریقایی، نماد سلطنت و رفاه است. خرید تاپلکس مجلسی بنفش در بروز ترین سایت ایران.

ایالات متحده ، بنفش رنگ افتخار است. در برزیل و تایلند، رنگ بنفش زمانی که با رنگ مشکی پوشیده شود. به معنای عزاداری است.

معنای رنگ بنفش از نظر روانشناختی

بنفش به معنای جذابیت و دلربایی است. از طرفی هم بنفش رنگی است که با سلطنت، تجمل، معنویت و ماوراء طبیعه مرتبط است.

این برداشت ها مربوط به هزاران سال پیش است یعنی زمانی که دنیای ما تازه با رنگ بنفش آشنا می شد. رنگ بنفش بیشتر از همان مقدار طلا ارزش داشت و فقط خانواده سلطنتی توانایی تهیه اش را داشتند، مشخص است. به طبع لباس هایی که با استفاده از بنفش تیری رنگ شده بودند. هم بسیار پرطرفدار و گران تر بود.

بنفش در طبیعت نسبتا کمیاب بوده و هست. تولید این رنگ هم دشوار است. رنگ بنفش در برابر محو شدگی مقاوم است.

در نتیجه، بنفش تیری یا ارغوانی به نمادی از ثروت، قدرت و اعتبار تبدیل شد. بسیاری از پادشاهان و امپراتوران از مصر باستان و امپراتوری روم، و همین طور مردان عالی مرتبه کلیسای کاتولیک، لباس ‌ها و جامه‌ های بنفش می ‌پوشیدند.

مثلا ملکه الیزابت دوم در مراسم تاجگذاری اش در کاخ باکینگهام، لباس بنفش بر تن کرد.

شخصیت شناسی رنگ بنفش

با انرژی قرمز و آرامش آبی، بنفش تبدیل به رنگی می شود که الهام بخش تامل و خودآگاهی است. انرژی، قدرت و شدت رنگ قرمز و آرامش، ثبات و اقتدار آبی را متعادل می کند و پادشاهی کامل را به وجود می آورد.

به همین دلایل، رنگ بنفش همیشه هاله ای قدرتمند و فراطبیعی داشته است، به همین خاطر هم هست که معمولا در ساخت و ساز های مذهبی یا جشن ها ظاهر می شود. این رنگ برای مدیتیشن هم عالی است.

رنگ بنفش خودشناسی را تقویت و درک ما از درونی ترین افکارمان عمیق تر می کند. به رشد معنوی شهرت دارد و در کار های شخصی ما را راهنمایی می کند و ذهن، بدن و روح را در هماهنگی نگه می دارد.

منابع:

شخصیت شناسی رنگ بنفش

مشاوره و راهنمای خرید لباس در سایت ما

شخصیت شناسی رنگ بنفش
شخصیت شناسی رنگ بنفش

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *