نکات مهم در راه اندازی بوتیک چیست که حتما باید بدانید

نکات مهم در راه اندازی بوتیک چیست که حتما باید بدانید

نوع محصولات بوتیک و فروشگاه پوشاک در ابتدا برای خود مشخص کنید که در بوتیک خود چه نوع کالاهایی را می خواهید عرضه کنید. مثلا: اسپرت، رسمی، لوازم جانبی (اکسسوری)، چرم یا هر کالای مرتبط دیگری. کالاهایی که دوست دارید عرضه کنید را یادداشت کرده و لیستی از ایده های خود بسازید. mezonhani از جمله بروز ترین مزون انلاین با بهترین کیفیت دوخت و طراحی لباس است.

لیستی که تهیه کرده اید باید منطقی و عملی باشد. آیا سبک دلخواه و نوع کالاهایی که می پسندید، بازار کافی در محل قرارگیری بوتیک شما دارد.

در نظر گرفتن نوع قیمت سبک مورد نظر

بازه قیمت کالاهایی که قصد فروش آن ها را دارید، مشخص کنید. بسیاری از محصولات به دلیل ریزه کاری و ظرافتی که دارند، قیمت های بالاتری نسبت به سایر محصولات دارند. دقت کنید که سبک مورد نظر شما چه قیمتی دارد. امکان سفارش لباس کردی زنانه مجلسی هانی مزون با طراحی شخصی ویژه شما.

انتخاب نحوه فروش: فروشگاه آنلاین یا غیرآنلاین

اگر درباره نحوه کار با اینترنت و شبکه های اجتماعی اطلاعاتی دارید، می توانید فروشگاه پوشاک خود را به صورت آنلاین راه اندازی کنید. این شیوه فروش، مزایایی دارد که فروشگاه های عادی از آن مزایا برخوردار نیستند؛ مثل دردسر کمتر کارهای اداری، سرمایه گذاری ماندگار، هزینه های مناسب تر، رقبای کمتر و غیره. البته این شیوه فروش، مشکلات خاص خود را نیز دارد. خرید نیم تنه کراپ تاپ هانی مزون سایز شما در مجموعه هانیه مزون با بهترین متد روش طراحی و دوخت.

به عنوان مثال یک فروشگاه پوشاک آنلاین باید روی بخش تبلیغات سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد، چرا که مشتریان رهگذر ندارد. در مطالب آتی نحوه راه اندازی این نوع فروشگاه پوشاک را بررسی خواهیم کرد، ولی فعلا در این مطلب به بررسی فروشگاه های غیرآنلاین می پردازیم.

مجوزهای لازم برای راه اندازی بوتیک چیست

در ایران نسبت به سایر کشورها، گرفتن جوازهای لازم برای راه اندازی فروشگاه پوشاک، کمی دشوارتر است. از این رو توصیه می شود که اگر درصدد اجاره کردن فروشگاه هستید و ملک تجاری ندارید، مکانی را اجاره کنید که دارای جواز همین فعالیت باشد. اگر دارای مکانی هستید و یا اصرار بر گرفتن مجوز دارید، می توانید با مراجعه به سایت صنف مربوطه، شرایط اخذ مجوز را مطالعه کرده و پس از تکمیل موارد لازم، اقدام به اخذ جواز کنید. برای صنف پوشاک می توانید با مراجعه با سایت این مراحل را سپری یا حتی در خود سایت و به صورت آنلاین فرم ها را تکمیل کنید.

مدیریت بودجه در راه اندازی بوتیک چیست

اگر می خواهید در فرآیند راه اندازی بوتیک با شکست مواجه نشوید. به موارد مربوط به سرمایه توجه ویژه ای داشته باشید. سرمایه اولیه خود را مشخص کنید و اگر با هزینه های راه اندازی فروشگاه پوشاک همخوانی نداشت، راه های دیگری مانند راه اندازی فروشگاه مجازی پوشاک را انتخاب کنید. مدیریت مالی و حسابداری دقیقی داشته باشید و از صرف هزینه های غیرضروری خودداری کنید.

مکان مناسب یک بوتیک دارای چه ویژگی هایی است؟

اگر صاحب مکان خاصی نیستید، مکانی را انتخاب کنید که با نوع  و قیمت محصولات شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال مکان های بومی نشین نسبت به مکان های مدرن تر و تجاری، روی قیمت ها حساسیت بیشتری دارند.

قبل از تهیه یک مکان، در آن محل چرخی بزنید و فروشگاه های مرتبط را نیز بررسی کنید. این کار کمک می کند تا در انتخاب محل مناسب بهتر عمل کنید. در حالت عادی مکان های پرتردد، بهترین گزینه هستند. البته اگر قصد دارید روی تبلیغات سرمایه گذاری کنید، می توانید از هزینه های مربوط به انتخاب محل فروشگاه خود بکاهید.

تامین کالای بوتیک، موضوعی مهم

برای تامین کالاهای خود از بهترین منابع و پخش کننده ها استفاده کنید. بسیاری از افراد برای تامین کالاهای خود به واردات چمدانی روی می آورند که مشکلات و مزایای خاص خود را دارد. اگر این روش را انتخاب کرده اید، توجه داشته باشید که کشورهای خاصی برای این فعالیت وجود دارند که به نسبت نوع پوشاکی که می فروشید باید آن ها را انتخاب کنید.

ولی در کل توصیه می شود که برندها و تولیدات داخل را به دلیل هزینه های جانبی کمتر، شناخت بیشتر و غیره در اولویت قرار دهید. در این صورت دست شما در زمینه تنوع و نوع تسویه نیز بازتر خواهد بود. می توانید به جای پخش کنندگان، کالاهای خود را از تولید کنندگان تامین کنید یا حتی محصولاتی را با برند خاص خود سفارش دهید.

طراحی و چیدمان بوتیک چیست

طراحی یک بوتیک به نوع کالا و مکان بستگی دارد. توصیه مد برای طراحی یک بوتیک از اجراکنندگان خوش نام استفاده کنید. یا اگر قصد دارید شخصا این امر را عهده دار شوید، قبل از شروع به خوبی در این باره تحقیق کنید و نمونه های مناسب را ببینید.

اگر قصد دارید روی خصوصیات مربوط به قیمت مانور دهید با استفاده از اتیکت ها و برچسب های قیمت، دکور خود را مزین کنید.

یکی از تاثیرگذارترین ترفندها برای موفقیت یک بوتیک، افتتاحیه آن است. مراسم افتتاحیه هر فروشگاه می تواند در خاطر بسیاری از افراد بماند و نام بوتیک را سر زبان ها بیاندازد. می توانید با یک حرکت غیرمعمول و خاص، افتتاحیه را خاطره انگیز کنید. ترفندهای خاص را می توانید با جستجو در اینترنت پیدا کنید و از کارهایی که فروشگاه های موفق برون مرزی انجام می دهند استفاده کنید.

سخن آخر در راه اندازی بوتیک چیست

با گذشت زمان و مستقل شدن صنعت مد و پوشاک، فروشگاه های بسیاری نیز مجلل شده اند و رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته اند. اکثر آنها از یک فروشگاه محلی و کوچک به بوتیک های مجلل و لوکس تبدیل شده اند و اجناس با کیفیت تری را در آن به فروش می رسانند. این روزها با ترفندهای بازاریابی جالب و وسوسه انگیزی بوتیک ها محصولات خود را ارائه می دهند و همین ترفندها باعث معروفیت و محبوبیت این بوتیک ها شده است.

شما بوتیک چیست خود را در این عرصه محک بزنید و از درآمد آن لذت ببرید. البته هیچگاه بدون تحقیق و بررسی وارد یک حوزه کاری نشوید که ممکن است با شکست بدی مواجه شوید و سرمایه خود را از دست بدهید.

بوتیک یکی از کسب و کارهای عالی و مفید برای افرادی است که آموزش خیاطی دیده اند و با دوخت انواع پوشاک آشنا هستند و می توانند بوتیک را با کسب و کار خیاطی خود عجین کنند و از هر دوی آنها کسب درآمد بالایی داشته باشند.

منابع:

تفاوت مزون با بوتیک چیست

مشاوره و راهنمای خرید لباس


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *