اجزای لباس کردی زنانه

اجزای لباس کردی زنانه

در لباس کردی زنانه یکی از لباس های سنتی و زیبا مخصوص بانوان کرد است. و لباس کردی با پارچه های متنوع و گوناگونی دوخته می شود. خرید لباس کردی از بهترین سایت ایران.

پوشیدن لباس محلی کرد یکی از رسوم قدیمی اقوام کرد است. لباس زنانه کردی از پارچه های متنوعی مانند تورف ساتن، حریر، مخمل، پارچه سنگ دوزی و پارچه نگین دار هیه می شود. این لباس را می توانید در موقعیت های مختلف رسمی و غیر رسمی به تن کنید. امیدواریم از مشاهده این لباس های کردی نانه لذت ببرید.

معرفی لباس کردی زنانه

لباس اقوام مختلف کرد با وجود شباهت زیاد، در بعضی نکات مثل نحوه بستن. شال دور کمر یا روسری سر کردن. زن ها با هم تفاوت دارد. اگر دوست دارید لباس کردی زنانه را بشناسید متن زیر را دنبال کنید.

لباس کردی از شیک ترین پوشش های اقوام ایرانی است. لباس کردی تنوع زیادی دارد. و هر مدل از این لباس سنتی با پارچه‌های متفاوت و رنگارنگی دوخته می‌شود. از این‌رو انواع مختلفی از مدل لباس کردی شیک سنندجی، سقزی موجود است.

اجزای لباس کردی

تنوع لباس سنتی در کشورمان بسیار زیاد است و مردمان هر خطه‌ای از ایران لباس‌های محلی خاص خود را دارند. یکی از این لباس‌ها بی نظیر لباس کردی مردانه و زنانه است. لباس‌ کردی مردانه در تمام مناطق کردنشین تقریبا شکل واحدی دارد، اما لباس کردی از نظر مدل و نوع پارچه بسیار متنوع است. خرید ماکسی بر اساس سایز شما در بروزترین مزون ایران.

شلوار

شلواری همانند شلوار مردان است. این شلوار را زنان کرد، به ویژه زنان روستایی، هنگام کار می‌پوشند. در سایر مواقع، زنان شلوار گشاد از جنس حریر به پا می‌کنند. در منطقه مکریان آن را ده‌رپێ یا ئاواڵ کراس می‌گویند.

کُلُنجِه

نیم‌تنه‌ای است. که روی پیراهن بلند می‌پوشند. و در اورامان و کرد های جنوبی آن را «سوخمه» می‌نامند و از پارچه‌زری یا مخمل دوخته می‌شود.

شاڵ

از پارچه‌ای زیبا بر روی لباس در ناحیه کمر بسته می‌شود.

کڵاو یا کلاه

که از جنس مقوا و به شکل استوانه‌ای کوتاه است. که آن را با پولک‌هایی رنگین به صورت بسیار زیبایی تزیین می‌کنند.

کُلکه

روسری یا دستاری است. که به جای کلاه مورد استفاده زنان قرار می‌گیرد. کلکه دارای رشته بلندی از ابریشم سیاه و سفید با ملیله‌دوزی است.

منابع:

اجزای لباس کردی زنانه

مشاوره و خرید لباس از سایت ما

<yoastmark class=


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *