تشخیص تناژ پوست

تشخیص تناژ پوست

حتما تا به حال دقت کرده‌اید که بعضی از رنگ‌های لوازم آرایشی مناسب پوست شما نیستند و به اصطلاح به شما نمی‌آیند. این مسئله بیشتر از اینکه به رنگ پوست مربوط باشد، به تن پوست شما بستگی دارد. انتخاب غلط رنگ مو یا لوازم آرایش چهره شما را بسیار غیرطبیعی نشان می‌دهد و حتی زیبایی طبیعی شما را نیز از بین می‌برد. بنابراین، تشخیص تناژ پوست می‌تواند به شما کمک کند تا گریم و میکاپ بهتری داشته باشید و زیباتر و شاداب‌تر به نظر برسید. خرید نیم تنه کرست برای خانم های جذاب و شیک پوش.

عروس خانم‌های محترم باید در نظر داشته باشند که تشخیص دقیق و اصولی رنگ پوست و همچنین انتخاب بعضی از موضوعات نظیر آرایش‌های مناسب هر رنگ پوست در تخصص آرایشگران حرفه‌ای و باتجربه است و هر کسی نمی‌تواند بدون در اختیار داشتن علم و مطالعاتی تخصصی به چنین موضوعاتی پی ببرد.

انواع رنگ پوست

شناخت رنگ پوست شما کمک زیادی به نوع آرایش‌تان میکند و می توانید سبک و تناژ مورد نیاز را در آرایش خود انجام دهید. در ادامه این مقاله با انواع رنگ پوست آشنای پیدا میکنید و می توانید به کمک این اطلاعات رنگ پوست خود را تشخیص دهید. خرید ماکسی مجلسی بلند در مجموعه ی هانی مزون.

پوست سفید

پوست سفید یکی از انواع رنگ پوست و پوستی است بدون ماده رنگی. این نوع پوست بسیار سفید و شیری رنگ است و رگهای زیر آن قابل رویت هستند. موها سفید و بیرنگ هستند و عنبیه چشم معمولا صورتی یا آبی و حدقه چشم قرمز پررنگ است که البته این نوع پوست بسیار نادر است.

پوست روشن

پوستی است که کمی صورتی به نظر میرسد. اشخاص صاحب این رنگ پوست معمولا بلند قد با موهای بلند هستند و بیشتر در کشورهای شمال غربی اروپا زندگی میکنند.

پوست طلایی

این رنگ پوست ها اگر روشن باشند زرد و اگر کمی تیره باشند، ته رنگ طلایی دارند. دارنده این رنگ پوست ها را معمولا زردپوست میخوانیم که این امر همیشه درست نیست. بیشتر مردم پوست زرد با ته رنگ طلایی دارند.

پوست خرمایی (گندمی)

پوست گندمی یکی دیگر از انواع رنگ پوست است. گاهی افرادی را میبینیم که میتوانیم بگوییم رنگ پوست شان خرمایی است. این پوست میتواند قهوه ای روشن یا تیره باشد با ته رنگ زرد یا قرمز.

پوست آبنوسی

آبنوس نام چوبی است که تقریبا سیاه استولی نه خیلی سیاه. انواع پوستهای بسیار تیره مثلا زیتونی تیره، زرد و قهوه ایدر این رده قرار میدهیم.

پوست زیتونی

این رنگ پوست را بیشتر شبیه رنگ زیتون میدانند و معمولا رنگی است زرد مایل به سبز با ترکیبی از قهوه ای و افرادی با رنگ پوست معمولا موهای تیره دارند. با توجه به رنگ پوستهای مختلف باید کمی هم ترکیب رنگ را بدانیم تا انتخاب رنگ مواد آرایش برایمان ساده تر باشد.

منظور از تناژ رنگ پوست چیست

بسیاری از افراد تصور می‌کنند تناژ پوست و رنگ پوست یکی هستند، در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. رنگ پوست در واقع رنگی است که در سطح پوست واقع شده و تیرگی و روشنی آن وابسته به ملانین پوست است. رنگ پوست ممکن است تحت شرایط محیطی مانند آفتاب یا حساسیت‌های پوستی دچار تغییر شود اما تناژ پوست تغییر نمی‌کند و همان رنگ ظریفی است که در زیر سطح پوست شما قرار دارد و می‌توان گفت سایه زمینه پوست شما است. خرید ریسه مو عروس ارایش شده مزون هانی.

هر پوست تناژ رنگی مخصوص به خود را دارد. ممکن است رنگ پوست شما سفید یا سیاه و تناژ پوستی شما یک رنگ دیگر باشد. تناژ پوست هیچ ارتباطی با سفیدی و سیاهی پوست ندارد و کاملا متفاوت است. اگر بتوانید تناژ پوست خود را بشناسید می‌توانید با آرایش متناسب با پوست خود نگین میهمانی‌ها باشید.

روش‌های تشخیص تناژ پوست

تشخیص درست تناژ و رنگ پوست می‌تواند به شما در انتخاب نوع آرایش، لباس و حتی اکسسوری مناسب کمک زیادی کند. در ادامه به چند روش مختلف برای تشخیص تناژ پوستی اشاره می‌کنیم. خرید نیم تنه تاپلکس مجلسی براساس سایز شما.

رنگ رگ داخل مچ دست

تشخیص تناژ پوست با استفاده از رنگ رگ مچ دست آسان‌ترین روش است. فقط کافی است مچ دست خود را جلوی نور آفتاب بگیرید و رنگ رگ‌های مچ را مشاهده کنید.

رگ‌‌های روی مچ دستتان آبی و بنفش بودند، این به این معنی است که تناژ پوست شما سرد است.

رنگ رگ‌‌های روی مچ شما سبز بودند، تناژ رنگ پوست شما گرم در نظر گرفته می‌شود.

اگر رگ‌‌ مچ دست شما رنگی بین آبی، سبز و بنفش داشت، تناژ پوست شما طبیعی یا خنثی خواهد بود.

واکنش پوست به نور آفتاب و برنزه شدن

نحوه برنزه شدن با نور خورشید دومین راه برای تشخیص تناژ پوستی است‌.

افرادی که زیر نور خورشید به راحتی و با سرعت و بدون سوختگی پوست برنزه می ‌شوند، پوستی با تناژ گرم دارند.

افرادی که در زیر نور خورشید دچار سوختگی پوست می‌شوند و به سختی برنزه می ‌شوند، تناژ پوست آن‌ها سرد است.

باید به این مورد نیز توجه کنید که برخی از افراد در برابر آفتاب دچار سوختگی نمی ‌شوند و رنگ پوستی تیره دارند اما تناژ پوستی آن‌ها سرد است. پس با این روش به صورت قطعی نمی ‌توانید تناژ پوست خود را تشخیص دهید اما می‌توانید به عنوان یک روش تکمیلی در کنار سایر روش ‌ها از آن استفاده کنید.

تشخیص تناژ پوست با استفاده از یک کاغذ سفید

در این روش کافی است یک کاغذ سفید را جلوی آینه کنار پوست صورت خود بگیرید و به راحتی تناژ پوست خود را مشخص کنید.

اگر رنگ پوست شما کنار کاغذ تقریبا زرد رنگ دیده شد شما پوستی با تناژ گرم دارید.

رنگ پوست شما سرخ و صورتی بود این نشان‌دهنده تناژ پوست سرد است. خرید لباس شب مجلسی در مجموعه ی هانی مزون.

هم رنگ پوست شما کنار کاغذ سفید به رنگ خاکستری یا طوسی نزدیک بود تناژ پوستی گرم و خنثی دارید.

استفاده از فویل طلایی و نقره‌ای برای تشخیص تناژ پوست

در این روش فویل‌های طلایی و نقره‌ای را یکی یکی کنار صورت خود قرار دهید.

صورتی که احساس کردید پوست شما کنار فویل طلایی بهتر به نظر می‌آید تناژ پوستی شما گرم است.

در کنار فویل نقره ‌ای پوست شما بهتر بود این نشان‌دهنده تناژ سرد پوست شما است‌.

اگر در کنار هر دو فویل تغییر خاصی در پوست خود متوجه نشدید احتمالا تناژ پوست شما خنثی است.

اگر فویل در دسترس نداشتید می‌ توانید از جواهرات نقره‌ای رنگ یا طلایی رنگ استفاده کنید. فقط کافی است آن‌ها را در کنار قسمت داخلی مچ دست خود قرار دهید و ببینید کدام رنگ بیشتر به پوست شما می‌آید. به این ترتیب می ‌توانید تناژ پوست خود را تشخیص دهید.

بهترین رنگ برای تناژ پوستی شما

سرد

رنگ‌های صورتی و سبز و همچنین بنفش و قرمزهایی که رنگ صورتی دارند برای پوست‌های سرد بسیار مناسب هستند. در خانواده رنگ سبز نیز سبز فیروزه‌ای بر روی پوست‌های سرد بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

گرم

اگر تناژ پوست گرمی داشته باشید، پالت رنگی مناسب شما دقیقاً برعکس تن پوست سرد خواهد بود. رنگ‌های زرد، طلایی و هلویی بر روی پوست شما بسیار زیبا به نظر می‌رسند. همچنین در میان رنگ‌های سبز، زیتونی رنگ گرمی است و برای پوست‌های گرم مناسب‌تر است.

خنثی

همانطور که انتظار می‌رود، تن‌های پوستی خنثی می‌توانند به خوبی با رنگ‌های خنثی کامل شوند. علاوه بر رنگ‌های خنثی، رنگ‌های گرم و سرد نیز برای این تن پوستی زیبا خواهند بود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. همه ما می‌دانیم که هر پوستی با هر رنگ و تناژی زیباست. فقط کافی است ویژگی‌های پوست خود را خوب بشناسید تا بتوانید از رنگ‌ها بهترین استفاده را ببرید.

کلام اخر در مورد تشخیص تناژ پوست

همه ما به خوبی می‌دانیم که هر پوستی با هر رنگ و تناژی، زیبایی خاص خود را دارا است. برای درک بهتر این زیبایی تنها کافی است با ویژگی ‌های پوست خود به خوبی آشنا باشیم. تناژ و رنگ آن را به خوبی بدانیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را برای رنگ آرایش خود انجام دهیم. تنها با شناخت درست و صحیح ویژگی‌ های پوست است که می ‌توانید جلوه ‌ای متمایز و خاص به آن ببخشید.

منابع:

تشخیص تناژ پوست

راهنمای خرید لباس مجلسی مزون

تشخیص تناژ پوست
تشخیص تناژ پوست

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *