مزون چیست ؟ تفاوت مزون و بوتیک در چیست؟

مزون چیست ؟ تفاوت مزون و بوتیک در چیست؟

احتمالا کلمه مزون را زیاد شنیده‌اید و اگر از قبل با آن آشنا نبوده باشید. از خود پرسیده‌اید مزون چیست ؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت مزون چیست و در ادامه تفاوت مزون و بوتیک را خواهیم نوشت. تا با مجموعه ی هانیه مزون یکی از برترین و محبوب ترین مزون های انلاین آشنا شوید.

مزون چیست ؟

مزون کلمه‌ای فرانسویست و در لغت به معنی خانه است. اما در فرهنگ فارسی وقتی از این کلمه استفاده می‌شود منظور خیاطی است که در خانه محصولات خود را ارائه می‌کند. البته امروزه و در ایران کلمه مزون فقط به خیاطی خلاصه نمی‌شود و کمی با فرهنگ خیاطی فاصله گرفته است.

به طور خلاصه مزون مکانی است که خانم با مراجعه به آنجا می‌توانند لباس متناسب با سلیقه و اندازه خود سفارش دهند. شاید بد نباشید بدانید بسیاری از مزون در کنار سفارشی‌دوزی ، لباس زنانه عمده نیز تولید می‌کنند.

خانم‌ها هنگام رفتن به مجلس یا مهمانی‌ تصمیم به تهیه لباس جدید می‌گیرند وعموما برای اینکار به بوتیک‌های مراکز خرید رفته و لباس مناسب مراسم خود را پسندیده و از آنجا می‌خرند. شما عزیزان میتوانید با مراجعه به پیج اینستاگرامی هانی مزون از جدیدترین محصولات انها باخبر شوید. و اطلاعات خود را بروز نگه دارید.

ولی بعضی از خانم‌ها به دلایل مختلف اعم از پیدا نکردن سایز یا مدل دلخواهشان یا مد نبودن لباس‌های موجود در بازار  به مزون‌ها می‌روند و لباس خود را به یک خیاط ماهر سفارش می‌دهند. در بسیاری از مزون‌ها دوخت مانتو عمده نیز انجام می‌شود و عمده‌فروشان و پخش کنندگان مانتو برای خرید عمده به این مزون‌ها مراجعه می‌کنند.

در این مطلب به بررسی این موضوع که چرا امروزه بسیاری از خانم‌ها برای خرید لباس به مزون‌ها می‌روند و تفاوت مزون و بوتیک‌ها با هم چه می‌تواند باشد می‌پردازیم.

چرا خانم‌ها بجای بوتیک به مزون‌ها می‌روند

سبک خرید در ایران با بسیاری از کشورها متفاوت است. آرامش و لذت خرید گزینه‌هایی هستند که خانم‌ها بسیار به آن اهمیت می‌دهند به همین دلیل بسیاری از خانم‌های ایرانی برای اینکه در محیطی امن و آرام مدتی را سپری کنند ترجیح می‌دهند به مزون ها مراجعه کنند.

خانم‌ها در مزون براحتی می‌توانند هر لباسی که دوست دارند پرو کنند بدون اینکه نگران امنیت و آرامش خود باشند ، همچنین خرید در مزون هیجان و لذت بیشتری نسبت به بوتیک و فروشگاه‌های مراکز خرید دارد. سایت مزون لباس هانی مزون از بروز ترین سایتهای انلاین مزون است.

علاوه بر اینکه لذت خرید در مزون‌ها بیشتر است امکان سفارشی‌سازی لباس نیز وجود دارد. یعنی اگر به هر دلیلی امکان تهیه لباس با سایز مناسب وجود نداشت می‌توان درخواست دوخت لباس در سایز مورد نظر داد.

تفاوت مزون و بوتیک

همانند کلمه مزون، بوتیک نیز یک کلمه فرانسوی است و در معنی به جایی گفته می‌شود که لباس‌ مانند شومیز، مانتو، شلوار و… در آنجا به فروش می‌رسد. ولی مزون از لحاظ فضا، مکان و نحوه ارائه خدمات و همچنین نوع کاری که در بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها می‌شود بسیار متفاوت است.

یکی از تفاوت مزون و بوتیک اینست که از نظر دسترسی این دو بسیار متفاوت هستند، به این صورت که فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها به راحتی در کل شهر در دسترس هستند و هرجا که خرید و فروشی انجام شود آنجا هستند و افرادی که بخواهند لوازم تهیه کنند به راحتی می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. امکان طراحی و سفارش کراپ تاپ سایز شما براساس سلیقه ی و علاقه ی شما در مجموعه ی بزرگ هانی مزون.

مزون‌ها در مکان خاصی نیستند بلکه اکثر آنها در محل‌های متفاوتی حضور دارند، مکان‌هایی مانند دفاتر اداری ، یا آپارتمان و خانه جز مکانهاییست که مزون‌ها در آنجا مشغول به کار هستند به همین دلیل کسانی که وارد کار مزون می‌شوند باید تبلیغات فراوانی در این باره انجام دهند تا بتوانند کار خود را به نمایش بگذارند و به مردم معرفی کنند.

همانطور که قبلا توضیح داده شد مزون مکانی برای سفارش و شخصی سازی لباسی است که شما می‌خواهید و در ذهن دارید. اما در فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها لباس‌ها و سایر اجناس مرتبط دارای یک سبک می‌باشند و اکثرا کار متفاوت از دیگری ندارند و یا اگر فردی یک طرح را بپسندد ولی رنگ آن لباس به نظر فرد زیاد جالب نباشد نمی‌تواند خرید مورد علاقه و نظر خود را داشته باشد.

اما چنین محدودیتی در مورد مزون‌ها صحت ندارد. در مزون فرد توانایی سفارش آنچه در ذهن خود و در مورد طرح و رنگ و مدل یک لباس را دارد و می‌تواند دقیقاً همان را داشته باشد.

مزون و شبکه‌های اجتماعی

همانطور که گفته شد ، مزون‌ها در مکان‌های متفاوتی مستقر هستند و دسترسی به آنها نسب به بوتیک و فروشگاه‌های کمی سختتر است. شاید شما با مراجعه به یک مرکز خرید به صدها بوتیک و مغازه دسترسی داشته باشید ولی مزون‌ها هر کدام در یکجای شهر حضور دارند.

امروز به دلیل هزینه‌های گزاف مزون‌داری مثل هزینه اجازه و دکوراسیون ، بسیاری از مزون‌ها ترجیح می‌دهند در یک دفتر کوچک‌‌تر کار خود را شروع کنند و در عوض لباس‌هایشان را از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بفروشند.

مزون‌ها با عکاسی از محصولاتشان آنها را در معرض دید هزاران مشتری می‌گذارند و مشتری از مراجعه حضوری به محل مزون راحت کرده‌اند.

منابع:

مزون چیست

مشاوره و خرید لباس


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *